Що таке VoIP?

VoIP (Voice-over-IP або IP-телефонія) – система зв’язку, яка забезпечує передачу мовного сигналу мережею Інтернет або будь-яким іншим IP-мережам. Сигнал перед передачею перетворюється (стискується) і передається по каналу зв’язку в цифровому вигляді.

Можливість передачі голосових повідомлень через мережу з пакетною комутацією вперше була реалізована в 1993 році. Дана технологія отримала назву VoIP (Voice over IP). Одним з приватних додатків даної технології є IP-телефонія – послуга з передачі телефонних розмов абонентів по протоколу IP.

Для роботи з VoIP необхідно підключитися до одного з VoIP-провайдерів, а також мати доступ в інтернет, для цього використовується бездротова мережа Wi-Fi. Не дивлячись на що здаються складності, користувач інтернет-телефонії отримує безліч переваг: безкоштовні дзвінки в межах однієї VoIP-мережі, низькі ціни при дзвінках всередині міста і на міжнародні дзвінки (значно нижчі за тарифи стільникових операторів), можливість використання телефону в місцях, де є Wi -Fi, але мережа GSM відсутній або її сигнал занадто слабкий.

  • Основними перевагами технології VoIP є скорочення необхідної смуги пропускання, що забезпечується обліком статистичних характеристик мовного трафіку: блокуванням передачі пауз (діалогових, складових, смислових і ін), які можуть складати до 40-50% часу заняття каналу передачі;
  • Високої надмірністю мовного сигналу і його стисненням (без втрати якості при відновленні) до рівня 20-40% початкового сигналу.


Функціональність

Технологія VoIP реалізує задача і рішення, які за допомогою технології PSTN реалізувати буде важче, або дорожче. Приклади:

  • Можливість передавати більш ніж один телефонний дзвінок, в рамках високошвидкісного телефонного підключення. Тому технологія VoIP використовується в якості простого способу, для долучення додаткової телефонної лінії вдома або в офісі. Властивості, такі як: конференція, переадресація дзвінка, автоматичний перенабор, визначення номера абонента, надаються безкоштовно або майже безкоштовно, тоді як у традиційних телекомунікаційних компаніях зазвичай виставляють у рахунок за додаткову плату.
  • Безпечні дзвінки, зі стандартизованих протоколом, (такі як Secure Real-time Transport Protocol). Більшість труднощів для включення безпечних телефонних з’єднань за традиційними телефонними лініями, такі як оцифровка сигналу, і передача цифрового сигналу, вже вирішені в рамках технології VoIP. Необхідно лише зробити шифрування сигналу, і його ідентифікацію для існуючого потоку даних.
  • Незалежність від місця розташування. Потрібно тільки інтернет з’єднання, для підключення до провайдера VoIP. Наприклад, оператори центру дзвінків (call center) за допомогою VoIP телефонів можуть працювати з будь-якого офісу, де є в наявності ефективне швидке і стабільне інтернет підключення.
  • Доступна інтеграція з іншими через інтернет, включаючи відео-дзвінок, обмін повідомленнями і даними під час розмови, аудіо конференції, управління адресною книгою, та отримання інформації про те, чи доступний для дзвінка якісь інші абоненти (колеги або друзі).
  • Додаткові телефонні властивості, такі як маршрутизація дзвінка, спливаючі вікна, альтернативний GSM-роумінг та впровадження IVR – легше і дорожче впровадити і інтегрувати. Той факт, що телефонний дзвінок знаходиться в тій же самій мережі передачі даних, що й персональний комп’ютер користувача, відкриває шлях до творення нових можливостей.


Додатково: можливість підключення прямих номерів у будь-якій країні світу (DID)