Недоліки

Технологія Voice over IP (VoIP), успішно розвиваючись і маючи цілу низку незаперечних переваг, все ж не позбавлена і недоліків, про які слід пам’ятати, вибираючи оптимальну конфігурацію для телефонного та факсимільного зв’язку.

Незважаючи на поширену затвердження маркетологів, IP-телефонія не завжди найдешевший вид зв’язку і не єдиний спосіб зниження вартості міжміських і міжнародних дзвінків. Наприклад, відносно дешевий «міжмісто» можна отримати, скориставшись внутрішньомережним роумінгом стільникових операторів. У той же час у VoIP-оператора може не виявитися виходу на ТфОП потрібного населеного пункту, і відстань до нього від найближчого шлюзу буде покрито за допомогою традиційної телефонної мережі, що збільшить вартість дзвінка.

Якість Інтернет-телефонії неухильно підвищується, але іноді воно все ж таки поступається якості звичайної телефонії. Один з основних недоліків VoIP – це затримки проходження пакетів з мовною інформацією по каналах IP мережі, що залежать від багатьох факторів. Причому вплинути на ці фактори за межами своєї локальної мережі, особливо при використанні публічних каналів Інтернет, практично неможливо.

При організації корпоративної телефонії на основі існуючої мережі передачі даних необхідно враховувати, що подібні мережі могли бути створені відносно давно і тому не завжди придатні для VoIP. У такій ситуації будуть потрібні додаткові інвестиції на модернізацію мережевої інфраструктури, що може істотно знизити економічну привабливість переходу на IP-телефонію.

У плані надійності зв’язку незаперечною перевагою стандартної телефонної мережі є можливість дзвонити навіть при відключенні електроенергії – харчування на телефон надходить з АТС по телефонній лінії. Виняток – радіотелефони, база яких живиться від локальної електромережі. VoIP обладнання, незалежно від типу, у разі відключення електроенергії стає абсолютно даремним. Крім того, йому потрібно не тільки електроживлення, але і широкосмуговий доступ в Інтернет.

Є проблеми і з дзвінками в служби невідкладної допомоги – не скрізь VoIP-оператори надають можливість екстреного виклику, скажімо за номером 911. Пов’язано це з тим, що абоненти IP телефонії не мають жорсткої географічної прив’язки і складно визначити звідки надійшов дзвінок, щоб перенаправити його в найближчу службу порятунку.

Приділяючи максимум уваги підвищенню якості передачі мови (QoS), VoIP-оператори деколи нехтують безпекою. Але ж при використанні загальнодоступних IP-мереж інфраструктур VoIP загрожують традиційні для мереж передачі даних небезпеки, в тому числі різні віруси. Найбільш небезпечні DoS атаки, здатні за допомогою одного-єдиного відповідним чином підготовленого SIP-пакету вивести з ладу цілу корпоративну мережу на десятки годин. Конфіденційність телефонної розмови по VoIP без використання відповідних механізмів захисту не забезпечується. З’явилася і своя різновид спаму – спить (SPIT – Spam over Internet Telephony), неоправдивающая себе в звичайній, щодо дорогою телефонії.

www.voip-tel.ru